.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل كميسيون كشاورزي مجلس در مازندران
استاندار مازندران از تشكيل كميسيون كشاورزي مجلس در ارديبهشت ماه سال آينده به ميزباني مازندران خبر داد و گفت: دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه كليه‌طرح‌هاي كشاورزي استان را براي ارائه به اين كميسيون آماده كنند...
تشكيل كميسيون كشاورزي مجلس در مازندران

استاندار مازندران گفت: در ارديبهشت ماه سال آينده، كميسيون كشاورزي مجلس در مازندران تشكيل خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري، سيد محمد كريمي استاندار مازندران در جلسه توانمندسازي تعاوني‌ها و تشكل‌هاي كشاورزي استان گفت: مازندران آمادگي لازم براي ايجاد صنايع بسته‌بندي محصولات كشاورزي در استان را دارد.
استاندار گفت: از ۱ هزار و هشتصد تن مركبات توليدي استان در سال‌جاري حدود ۴۰۰ هزار تن براي مصرف داخلي استان ذخيره شده و مابقي در بسته‌هاي مختلف به ساير استان‌ها صادر شد. وي افزود: اتحاديه باغدداران با هماهنگي سازمان جهاد كشاورزي و بازرگاني استان از هم‌اكنون براي محصولات باغي هلو و شليل برنامه‌ريزي كنند.
كريمي از تشكيل كميسيون كشاورزي مجلس در ارديبهشت ماه سال آينده به ميزباني مازندران خبر داد و گفت: دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه كليه‌طرح‌هاي كشاورزي استان را براي ارائه به اين كميسيون آماده كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار ظرفيت‌سازي جهت احداث صيدگاه‌هاي پرورش ماهيان خاوياري براي مازندران همزمان با ساير استان‌هاي شمالي كشور شد.
خادمي مدير عامل شركت مادر تخصصي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اين مطلب كه خاويار ايران از بهترين نوع خاويار در جهان است، گفت: تعيين قيمت خاويار در دنيا به قيمت خاويار ايران بستگي دارد. وي با اشاره به كاهش صيد ماهيان خاوياري در جهان، گفت: در سال ۸۶ صيد اينگونه از ماهي در ايران به ده و نيم تن رسيده كه بيش از ۷ تن آن صادر گرديد.
خادمي كاهش طبيعي ميزان تاس ماهيان، حفظ ذخاير دريا و اهميت اقتصادي و اجتماعي آن را از جمله عوامل مهم در پرورش ماهيان خاوياري دانست و تصريح كرد: ۳۰ كشور در دنيا خاويار پرورش مي‌دهند كه امريكا، ايتاليا، فرانسه و آلمان و چين از جمله كشورهاي مهم در اين زمينه مي‌باشند. وي افزود آلمان مدرنترين سايت پرورش و ايتاليا بزرگترين سالن پرواربندي مزرعه ماهيان خاوياري را دارد.
مدير عامل شركت مادر تخصصي وزارت جهاد كشاورزي از اعلام آمادگي براي احداث ۵ صيدگاه پرورش ماهيان خاوياري در استان خبرداد و درخصوص طرح‌هاي آينده اين صنعت گفت: ساماندهي خريد محصول، تشكيل شركت خاويار در ايران، پرورش ماهيان نارس و عرضه گوشت خاوياري به صورت بهداشتي از جمله برنامه‌هاي مهم توسعه اين صنعت در كشور مي‌باشد.
حبيب نژاد مدير كل شيلات استان با بيان اين نكته كه تعاوني‌ها در مجموعه فعاليت شيلاتي از جايگاه ويژه‌اي برخوردارند، گفت: دو سوم فعاليت‌هاي توليدي شيلات و ۹۵ درصد كار صيادي در مازندران توسط تعاوني‌ها صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي آبزي‌پروري فراوان در استان اظهار داشت: با توجه به قابليت‌هاي استان، مازندران با ۸۳ واحد ماهيان سردآبي و ۱۰۰ واحد در حال احداث، رتبه دوم كشور در اين زمينه را داراست. حبيب نژاد از پيشرفت ظرفيت پرورش ماهيان سردآبي در استان خبر داد و گفت: در گذشته در هريك مترمربع ۲۰ كيلو ماهي قزل‌آلا توليد مي‌شد كه اين ميزان هم‌اكنون به ۴۰ الي ۴۵ كيلو افزايش يافته و در صدد هستيم كه اين ميزان را به ۸۰ كيلو افزايش دهيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.251 seconds.